Ans van Keulen

Ans van Keulen overleden

Tot ons grote verdriet is op 25 november 2015 Ans van Keulen overleden. Ans was de initiatiefnemer van de Arkgemeenschap Haarlem. In 2011 vatte zij voor het eerst het idee op om een Arkgemeenschap in Haarlem te starten. Daarna heeft zij samen met anderen veel werk verricht om te komen waar we nu zijn. De laatste jaren moest zij zich geleidelijk uit dit werk terugtrekken, omdat zij ongeneeslijk ziek bleek te zijn. Maar tot het einde toe is ze met hart en ziel bij de Ark betrokken geweest.

Kwetsbare groepen

Ans heeft zich niet alleen ingezet voor de Arkgemeenschap Haarlem. Ze heeft in haar leven veel betekend voor allerlei gemeenschappen rondom kwetsbare mensen: in Kenia bij Saint Martin en de Arkgemeenschap in Nyahururu, in Haarlem bij diaconaal centrum Stem in de Stad en in Gouda bij de Arkgemeenschap aldaar. Veel te vroeg is haar inspirerende leven nu voltooid. Op 30 november is zij begraven op de Kloosterbegraafplaats Euphrasia in Bloemendaal.

In Memoriam

Op 1 december verscheen in het Haarlems Dagblad een In Memoriam over Ans, geschreven door John Oomkes. In het In Memoriam wordt verwezen naar een interview met Ans, dat is gepubliceerd in onze nieuwsbrief van september 2015.

Rouwkaart en advertentie

Hier vindt u de rouwkaart van Ans van Keulen, met een inspirerende tekst van Jean Vanier, de grondlegger van L'Arche.

Hier vindt u de rouwadvertentie die wij plaatsten in Trouw en het Haarlems Dagblad.