WERKPLAATS

Welkom bij tuinderij en werkplaats De Ark

Een werkplek met dagbesteding en dagactiviteiten voor mensen met een (licht) verstandelijke beperking

Ben je op zoek naar een mooie werkplek midden in het bos? Dan is de Ark wat voor jou. De Ark bevindt zich in Bloemendaal, vlakbij Haarlem. Er is een tuinderij en een werkplaats. Je kan er veel verschillende soorten werk en activiteiten doen. Er is het hele jaar door van alles te beleven. De Ark past bij jou als je van de natuur houdt en graag buiten bent. Maar ook als je liever binnen creatief bezig bent, ben je van harte welkom bij de Ark.

Tuinderij

Op de tuin van de Ark worden groentes, kruiden en bloemen verbouwd. Je kan er bijvoorbeeld zaaien, wieden, schoffelen, of klanten helpen die komen oogsten. In het bos kan je hout zagen, blad harken, takken versnipperen of bijvoorbeeld paden onderhouden. Je bent lekker in beweging en hoeft geen moment stil te zitten.

Werkplaats

In de werkplaats kan je praktisch of creatief bezig zijn. Je kan bijvoorbeeld jam maken, bloemen of kruiden drogen, plantjes kweken, tekenen of schilderen. Of je zoekt recepten op internet, kookt een pannetje soep, je maakt muziek of iets moois van het hout uit het bos. Wil je tussendoor toch even buiten zijn? Dan kan je zo het bos in om een wandeling te maken.

Samen werken

Op de tuin en in de werkplaats werk je samen met Stefan, Marjan, Martina en Jan Rotger. Zij hebben ervaring in de zorg en in de landbouw. Ook werken er regelmatig vrijwilligers mee.

Vriendschap en sfeer

In de Ark vieren we het Leven en sluiten we graag vriendschap. Je wordt er gezien zoals je bent.Er is aandacht voor elkaars kwaliteiten, voor blijdschap en troost.

Wij geloven in de betekenis van bijbelse en andere verhalen. Ook voelen we ons verbonden met de natuur. Dat geven we vorm door buiten te zijn, muziek te maken, de stilte te zoeken en een weeksluiting te houden.

Wanneer kan je bij de Ark werken?

Je kan bij ons komen werken als je een (lichte) verstandelijke beperking hebt. Daarnaast heb je een pgb nodig of een CIZ-indicatie voor dagbesteding in natura.

Als je je aanmeldt kijken we samen met jou of de Ark een passende plek voor je is. Je kan altijd eerst een paar dagen op proef komen.

De Ark is open op maandag en vrijdag van 09:00 tot 16:00 uur. In de toekomst zijn we waarschijnlijk op meer dagen open.

Op vrijdagmiddag na het werk kun je, als je zin hebt, meedoen aan de weeksluiting. Een korte viering waarin we liedjes zingen, luisteren naar een verhaal, stil zijn en een kaarsje opsteken.

Erkende werkplek

De Arkwerkplaats is aangesloten bij de stichting Landzijde, een federatie van zorgboerderijen in Noord-Holland. Daarmee is het een erkende werkplek voor mensen die begeleiding nodig hebben. Kijk voor meer informatie op www.landzijde.nl.

Meer weten of aanmelden?

Mail naar info@tuinderijdeark.nl