Oogstdeelnemer worden

Oogstdeelnemer worden bij Tuinderij De Ark

Elke week gezonde groente in huis die je zelf hebt geoogst? Tegen een redelijke prijs en met zorg geteeld? Dat kan als je oogstdeelnemer wordt bij Tuinderij De Ark. In 2017 kost een oogstaandeel € 225. In ruil daarvoor kun je in het oogstseizoen wekelijks 4 à 5 groenten komen oogsten. Het seizoen duurt 25 tot 30 weken.

Waarom oogstdeelnemer worden?

Het bijzondere aan oogstdeelname bij Tuinderij De Ark, is dat je direct bij de tuin betrokken bent. Je beslist mee over wat er geteeld wordt en ziet de groenten onder je ogen groeien. De groenten worden biologisch geteeld. Dit betekent onder andere dat er geen kunstmest en bestrijdingsmiddelen worden gebruikt en dat de grond niet wordt uitgeput.

Zijn de groenten rijp, dan oogst je ze zelf. De tuinders staan klaar om je daarbij te helpen en uitleg te geven. Verder ben je altijd welkom om mee te komen werken in de tuin op dagen dat we open zijn. Op onze vrijwilligerspagina lees je wat je kunt doen.

Wat houdt deelname in?

Als je een oogstaandeel koopt in de tuinderij, sluit je met de tuinders een overeenkomst. Daarin spreek je het volgende af:

• De tuinders investeren het geld van de verkochte oogstaandelen in de tuin en zorgen dat de groenten op tijd worden gezaaid, geplant en verzorgd.
  • Je komt in het seizoen - van april tot ongeveer november - elke week je groenten oogsten. Dat kan op vaste tijden (ook op zaterdag).
  • De tuinders helpen met het oogsten, geven uitleg en houden je op de hoogte van de ontwikkelingen in de tuin.
  • Je draagt samen met de tuinders de risico’s van de tuinderij: tegenvallers in de oogst - maar ook meevallers - worden gezamenlijk gedeeld en gedragen.
  • Je denkt mee over de koers van de tuin, de te verbouwen groenten en de activiteiten.

Heb je belangstelling?

Wil je oogstdeelnemer worden of heb je er vragen over? Bel of mail ons dan en wij vertellen je graag meer. Ook kun je altijd op de tuinderij langskomen om te kijken of we er zijn. Je vindt onze gegevens op de contactpagina.